Articole blog

Relaxarea si odihna izvorasc mereu din alegeri bune

Odihna este foarte importantă în rutina zilnică. Stresul cotidian ne epuizează și ne stoarce de puteri, așadar timpul pe care îl acordăm odihnei trebuie să fie nu doar cantitativ, ci și calitativ. De multe ori, din cauza faptului că am avut o zi mai agitată, somnul nu este unul de nota 10 și deși dormim, nu reușim să ne odihnim așa cum trebuie.

Unul dintre cele mai importante aspecte este alegerea pernei. Deși pare desuet, trebuie să știi că o pernă prea înaltă poate să îți afecteze discurile coloanei, iar una mult prea joasă poate să îți aducă de asemenea probleme vertebrale. Pentru un somn bun trebuie să păstrezi capul, gâtul și coloana vertebrală într-o poziție aliniată. Ca să îți fie mai ușor, alege o pernă cu formă ergonomică, adaptabilă.

De asemenea, dacă vrei cu adevărat ca patul să fie locul în care să te odihnești, lasă dormitorul să își ocupe funcția de bază, cea de dormit și nu implica alte activități în acel spațiu. Nu lucra din pat și, de preferabil, nu te uita la televizor sau la filme din dormitor. Folosește sufrageria sau biroul pentru activitățile de mai sus. Dacă simți că nu poți adormi, una dintre cele mai relaxante activități este cititul, așadar formează-ți o mică bibliotecă în noptieră.

Deși suntem tentați să bem cât mai multe cafea pentru energia necesară zi de zi, dacă vrei să ai parte de un somn odihnitor, evită consumul de cofeină cu cel puțin șase ore înainte de a merge la culcare. La această regulă se adaugă și băuturile carbogazoase, dar și ciocolata.

Amenajează-ți camera cât mai aerisit cu putință, pentru a da impresia de spațiu. Dacă te ajută să te deconectezi, poți opta chiar pentru un tapet cu piesajele tale favorite (de la mare sau de la munte), pentru ca fiecare somn să fie, în fapt, o scurtă călătorie.

Sursa

Lasă un răspuns